Alla inlägg den 4 mars 2011

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 mars 2011 07:48

Ni som följt bloggen ett tag vet att jag började klickerträna Qatay för att försöka styra hans mycket energiska och framfusigt nafsiga beteende. Han svarade mycket snabbt på det här och tycker att det är jättekul att träna.  Nästan varje dag  gör vi några små övningar som tar ett par minuter. När jag tar fram klickern och någon av targetarna så studsar han av förtjusning. Intresset är inte att ta miste på!

  

Matte lägger fram lilla bollen. Alla bilderna i denna serie är tagna av snälle grannen Peter Nordahl. Det tackar vi för!


Vi börjar med ett enkelt "touch".  Här med grimman. MYCKET praktiskt, eftersom  det var ett väldigt sjå att få på honom grimman förut!

  


Han kan skilja på "boll" - då puttar han bollen med nosen.....

   


- och "spela" då han sparkar bollen...

   

  


    



Han kan också pingla i små klockor  ("Touch")

   

   

   


De andra två pojkarna har intresserat tittat på och har blivit så intresserade av träningen så de har lärt sig "touch" och följer targeten ända in i skötselboxen, som de förut inte ens ville gå i närheten av. För att kunna träna Qatay ostört måste jag sätta de andra i fållan, annars blir det trängsel -"jag vill också träna!" och avundsjuka...    jag vill tacka Emily och Ann-Louise för all hjälp och inspiration! Det här är toppen! 



Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards