Direktlänk till inlägg 21 augusti 2011

Vaffö´ vill ingen ha MIG?

Av Alpackaprinsarnas blogg - 21 augusti 2011 15:39

  Hej!   Jag heter Kamphavets Working On a Dream, men kallas Zack och är en jaktlabrador med idel ädel prestationsstam. Jag är 11 veckor och bor kvar hemma hos mamma Bubblan och syster Dimma m fl. Jag är en mjuk och förtjusande valp som redan apporterar och lämnar av!


Tant Ylle tycker att det är otroligt konstigt att ingen fastnat för mig och hämtat hem mig omedelbums!

  En god näsa har jag, som sig bör, när man är en duktig jaktlabbe!


  Efter att ha lekt med Theo blir jag trött och vilar i husses famn.


  

Matte och husse älskar mig och släpper mig bara till ett jättebra hem. Snart kanske de inte släpper mig alls....  för jag tjusar dem mer för var dag som går...

 
 
Sarah

Sarah

21 augusti 2011 18:03

Skicka till mig!!! :D

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Kicki

Kicki

21 augusti 2011 23:16

ÅH! i ren egoism hoppas jag lille nacke får stanna på malmlund! för då får man gosa med honom jämt! =)

http://kaa.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

22 augusti 2011 09:22

Zack, Kicki, Zack!!! Jag förstår dig, han är ju förtjusande! Vill också gärna ha fortsatt kontakt med honom!

 
Viveca

Viveca

22 augusti 2011 09:14

Bedårande:) Blir sugen i vanlig ordning, men skall nog inte ha en hund som spårar och jagar alltför mycket. Vill kunna släppa ut en eventuell hund utan att den sticker ut i skogen. Fast det kan ju ordnas...inte frestas såhär Ylle;)

http://perasperaadstra.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

22 augusti 2011 09:21

De här hundarna är så LYDIGA och spårar nog inte eller sticker iväg utan sin husse eller matte som dirigerar dem! De verkar ha en inbyggd genetisk förmåga att kunna söka av ett område efter dummies e dyl, utan att man lär dem.. imponerande!!!!

 
Ingen bild

V

22 augusti 2011 18:57

Jaktlabradoren är en vanlig labrador i en något nättare förpackning. Den är ingen jakthund i den meningen att den "jagar". Den är framavlad för att hämta (apportera) skjutet eller skadeskjutet vilt, absolut inte jaga. Den har en stark vilja att vara till lags, "a will to please", vilket gör den synnerligen lämplig för allehanda uppgifter, som till exempel blindledarhund, dövhund, narkotikahund, vårdhund, agility, freestyke, trickträning med mera. Listan kan göras lång. Labradoren är nog världens mest använda tjänstehund. Våra fem retrievrar är alltid lösa i skogen. De har inte en tanke på att "sticka". Då kan man ju gå miste om nåt roligt som att hämta en kastad boll eller en dummy. Vi har inga staket runt tomten, men vi behöver aldrig undra var våra labbar är. De är där vi är. Valparna är förstås nyfikna, men det får man ha koll på så länge de är små. Vi har haft många hundraser under våra 45 år med hund, men jaktlabben har kommit för att stanna.

Alpackaprinsarnas blogg

22 augusti 2011 19:01

Vilket bra svar, nu vet alla hur det är!!!! Underbara hundar!

 
Monica

Monica

22 augusti 2011 22:57

Å vilken söt liten pojke. Han skulle kunna få bo här hos oss =). Vi har ju Doris på drygt ett år som är en jaktlabbe och hon är som en dröm att äga =). Är nästan alltid lös och sticker inte från oss eller gården. Tränas i jakt och viltspår. En pärla.

http://www.furstegarden.wordpress.com

 
Viveca

Viveca

24 augusti 2011 12:05

Tack V för svaret. Det hade ju passat oss ganska bra. Eller mig rättare sagt;) Min andra hälft kräver bearbetning så hundinförskaffning lär nog få dröja. Fast han var ju inte så förjust i hästinförskaffningen heller från början. Nu avgudar han dem;)

http://perasperaadstra.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

25 augusti 2011 08:18

Jag känner igen mönstret!

 
Ann-BrittAnn-Britt

Ann-BrittAnn-Britt

24 augusti 2011 18:16

Kan inte förstå att inte han blivit tingad. Jättesöt!

http://www.gustavsborgpre.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards