Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av Alpackaprinsarnas blogg - 20 augusti 2011 19:10

Alpackornas stall mockades ur, tvättades, descinficerades och stängdes för sommaruttorkning i nära en månad. Alpackor är nu en gång tåliga djur som t o m gillar regn. Men till slut stod inte matten, alltså jag, ut längre. Jag vill att de ska kunna gå in när de vill, och dessutom vill jag att de alltid ska ha tillgång till fin halm och litet hö om de skulle vilja ha det.

                                Tillfälligt hemlösa alpackaprinsar


Så häromdagen halmade jag och öppnade, men nu fick de bara HALVA stallet. Tre ggr tre meter räcker utmärkt till tre gossar! På det sättet kan man alltid ha en stalldel ren och torr att byta med. Hela stallet är nämligen sex ggr tre meter...

                     Fräscht och fint stall, färdigt för inflytt


  - och prinsarna var inte sena att ta ettan i besittning...  Tamya leder förstås.


  Qatay undrar varför matte sitter på marken med kameran. Vilken blick!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 20 augusti 2011 12:09

  Zack och Theo: "Vilken stor trädstam! Ska vi försöka ta oss över?"


                                      "Titta, Dimma kom upp hon!"


                    "Kom igen nu, ur vägen, här kommer pudelfantomen!"


                                   Zack:  " Usch vad högt det var...."

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards