Direktlänk till inlägg 12 juni 2011

Den perfekta bloggen

Av Alpackaprinsarnas blogg - 12 juni 2011 09:03

- ser säkert olika ut för varje människa. Själv gillar jag bloggar med bilder i, enbart text blir ganska tråkigt. Men bilderna måste vara hyfsade i kvalitet, och inte för många av exakt samma motiv. Inläggen får inte vara för långa, om det inte handlar om något intressant ämne. Vad man har på sig eller äter tycker jag inte plussar på en bloggs kvalitet....


För mycket och för litet skämmer, fler än två inlägg per dag blir jobbigt att följa, färre än tre inlägg per vecka blir ödsligt trist.


Sen tråkar vi väl alla ut somliga läsare med allt tjat om våra hundar, alpackor och eller hästar...  att variera sig är viktigt. Men man skriver ju helst om det som ligger en varmast om hjärtat!


Att hinna med att kolla sina bloggpolare och lämna en och annan kommentar är också viktigt, för att man själv ska få kommentarer tillbaka. Och kommentarerna är (i alla fall för mig) en del av själva motivationen för att blogga!

 
 
M

M

12 juni 2011 15:05

Håller helt o fullt med.
Tyvärr har jag själv lite dåligt med bilder i min blogg... för närvarande har jag ingen kamera alls utan måste låna dotterns o det är ju på nåder varje gång.
O jag vill helst ha nya bilder (om det ändå ska va bilder liksom) till mina inlägg o inte några gamla begagnade (även om jag ibland återanvänder)

http://grankott.blogg.se

Alpackaprinsarnas blogg

12 juni 2011 16:40

Återanvändning kan vara helt OK, om det gått en tid mellan... man kommer nog bäst ihåg själv, för läsarna kan nog en återanvänd bild te sig ny......

 
M

M

12 juni 2011 23:38

Jo det är ju sant förstås ^^

http://grankott

 
Viveca

Viveca

13 juni 2011 01:55

Kommentarerna är viktiga och ger en mer motivation. Ibland kan jag dock känna mig stressad över att det finns så många som jag vill lämna kommentarer hos och tänker att jag återkommer senare, så kommer det något emellan. Det går i perioder. Just nu jobbar jag och det verkar som patienterna sussar gott i kommunen. Då har jag tid att läsa ordentligt, reflektera och kommentera.
Visst kan man trötta ut sina läsare, men ibland när jag tror att jag fått till ett mer intressant inlägg än det vanliga och vardagliga så verkar andra tycka tvärtom;)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

13 juni 2011 08:42

Ja visst kan man bli stressad över att man inte får tid att lämna alla kommentarer man vill på andras bloggar.. samtidigt som man vill uppdatera sin egen. Visst kan man bli förvånad över det svala intresset över saker man själv tycker är superviktiga, mina inlägg om haj- och valslakt t ex rönte föga intresse. Mm mm...

 
Monica

Monica

14 juni 2011 11:42

Jag tycker också att en blogg utan bilder är ganska tråkigt att läsa. Försöker att lägga in bilder men det tar ju så lång tid... Är ganska dålig på att uppdatera bloggen just nu då jag sitter vid en dator hela dagarna och är ganska less på det när jag slutar och då prioriterar jag andra saker. Hoppas dock på att inspirationen och lusten tar vid snart.
Försöker att kommentera men ibland är det ju en sådan omväg att få till en kommentar så det känns jobbigt bara det =).
Sen blir man ju ganska less på att alltid kommentera en blogg men inte få någon respons på det man skrivit (dock har du varit in och kommenterat min blogg =))

http://www.furstegarden.wordpress.com

Alpackaprinsarnas blogg

14 juni 2011 14:56

Jag förstår precis vad du menar!!!!!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards