Alla inlägg den 21 juni 2011

Av Alpackaprinsarnas blogg - 21 juni 2011 13:20

Allra vackraste lilla Exzentrics Nyponros med gulliga fölet Nemo´s Rose...  tänk att mitt hjärta aldrig slutar att klappa extra när jag ser "mina" ponnyflickor!

  

Foto: Joanna Wikman    TACK snälla Joanna!!!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 21 juni 2011 12:07

Det finns andra aspekter på det här ämnet som jag tog upp häromdagen....

En god vän påpekade att man, om man är för generös gentemot någon, så kan det göra att personen känner sig satt i tacksamhetsskuld och tycker/tror att den måste ge tillbaka, vilket kan göra att det blir obekvämt. Genant läge, t o m.


Det blir obalans i givande-tagandeskålen, och det är förstås inte bra.


Jag var ute med en bekant och åt lunch för några år sedan. Var på gott humör och ville bjuda på lunchen, men hon motsatte sig det bestämt och nästan aggressivt. "Nää, jag vill inte hamna i tacksamhetsskuld!" var hennes argument. Jag blev litet sårad förstås. Jag ville ju bara vara bussig.


Men när jag tänker efter på mitt eget argument, så ÄR det ju så, att man gärna vill ha åtminstone ett glatt TACK tillbaka! Så NÅGOT kräver man, underförstått.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 21 juni 2011 12:04

Det kom en hälsning från en fd ponnyflicka, Cinnamon, som är på betäckning hos hingsten Jack Frost hos Joanna. Visst är hon fin! Och så ljus hon har blivit!

  Foto: Joanna Wikman

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards