Alla inlägg under juni 2010

Av Alpackaprinsarnas blogg - 7 juni 2010 07:47

Sveipur visade att han fortfarande är en "gummihäst" och mjuk i kroppen...

 

Visst kan jag känna ett stygn av saknad när jag ser honom och jag kan fortfarande känna hur mjuk hans tölt var när jag ser Gitte rida honom, men jag vet också att han inte hade kunnat komma till en bättre människa!

  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 juni 2010 20:00

Idag var jag och hejade på Gitte och Sveipur som tävlade på Kvarnboda Gård. De var suveränt duktiga, och det var verkligen roligt att se hur pigg gossen var!

De vann öltölten, kom trea i fyrgången och fyra i tölten... tror att jag fick det rätt nu?  Kameran var förstås med.. Den här bilden gillar jag allra mest!

  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 5 juni 2010 13:50

Precis som Stina så har jag märkt att mina hästar kan få skav när de har den i övrigt så förträffliga Hööksflughuvan på sig dygnet runt...


Speciellt över nosryggen blir det gärna ett "tryckmärke". För att förhindra detta har jag modifierat dem litet, sytt på tjockare teddyludd på nosdelen och satt in en bit brett resårband vid kardborreknäppet (under ganaschen) så att knäppningen blir litet elastisk. Det blev finfint, kolla här:

  

Huvan uppifrån/bakifrån, här har jag också "extraluddat" nacken! 


 

Detalj: brett kraftigt resårband skarvar kardborrbandet


  

Vhiskur med nyluddad huva. Alla mina hästar har älskat flughuvan, de kommer och sticker in huvudena i den när jag tar ut den till hagen...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 5 juni 2010 09:58

Fick mail med bilder från W i Norge. Meya stortrivs med sina många kompisar i hagen och W verkar trivas med Meya. Ett sargat mattehjärta gläds...


  

  


NÄR kommer bilder på Nyponros, Joanna?

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 juni 2010 15:34

LYCKA ÄR

-att ha en vän som ställer sig och bakar en rabarberpaj    

  


-och som bjuder Dig på kaffe och pajen i sin äppelblomsprunkande trädgård

  


Vivis Viva (en av de underbaraste hundar jag känner) Och nej Lasse - hon är iNTE fet!

  


Vivis Samba (en av de vackraste ponnnier jag känner)

  

(jag misstänker starkt att Vivi går upp i ottan för att polera sina blanka hästar, men det nekar hon till...)


Tänk att få glädja sina hästar varje dag genom att låta dem gå en stund på betet...

  


Här kommer Ekbäckens Spjuver och Ekbäckens Saraband (Samba)

  


Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 juni 2010 12:10

Den blomstertid nu kommer....

  

Med lust och fägring stor....

  

Du nalkas ljuva sommar!

  

- då gräs och gröda gror...

  

Av Alpackaprinsarnas blogg - 3 juni 2010 09:23

  

Vhiskur och Celina är dödspolare

Av Alpackaprinsarnas blogg - 3 juni 2010 08:58

Nu hade jag ju TÄNKT bada Vhiskur då det blev en varm dag, men efter att ha skådat den lilla skinande Lattjo (och Brönnings makalöst glänsande morganflickor) så kom jag loss igår...  Vhiskur njuter numera kolossalt av bad, han står som ett tänt ljus och halvblundar..


Så här fin blev han!

  

Ja, jag VET att han är smått överviktig, men hästen blir fet av att TITTA på gräs... 

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards