Direktlänk till inlägg 23 juni 2010

Tack alla!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 23 juni 2010 13:47

  


Det känns som en väldig tröst med era fina och känslofyllda kommentarer! Många kramar från mig till er


Och mitt i all sorg känner jag också en stor lättnad. Det är en evigt tärande oro att ha en häst som inte mår bra... men hästar är duktiga på att dölja smärta, de är ju trots allt bytesdjur...  så att förstå när slutet är det enda rätta är ett balanserande på en knivsudd. Det är inte lätt att spela Gud, vilket det känns som när man ska besluta om exakt dag och tid, om liv och död.

Nu vet jag att Vhiskur slipper det onda och har det bra där bortom Regnbågsbron, och jag minns med glädje alla våra fina stunder, hur den nervöst hyperängslige unghästen sakta förvandlades till en trygg och inkännande kamrat som t o m accepterade att dra vagn, trots att han höll på att krypa ur skinnet av skräck första gången han såg den...   att få ha varit med på den färden är inget annat än en ynnest!   


  

 
 
Malin

Malin

23 juni 2010 20:20

Åhhh, jag känner med dig.... jag vet precis hur du känner... eller, jag kan iaf ana vad du känner.

För en mkt kär vän har vandrat över regnbågsbron även för mig nu i sommar.

I mitt fall var det inte mitt beslut att fatta, då hästen inte var min. Men jag sörjer honom likafullt ändå. O dagen det skulle ske så satt jag o skrek ut min smärta i sängen på morgonen...

Kram på dig

http://grankott.blogg.se

 
Caroline

Caroline

24 juni 2010 00:18

ÅÅå Ylle! Lider och tänker med dig. Man önskar sin bästa vän allt gott och jag tror han är glad över åren med dig på jorden och kan nu fortsätta över de gröna ängarna i evigheten. KRAM!

http://superselma.bloggsida.se

 
Viveca

Viveca

24 juni 2010 11:48

Det finns inte mycket som är svårare än detta. Ändå vet man att någon dag blir det dags. Skönt ändå att du har så många goda minnen och foton att se tillbaka på och den goda tiden ni hade ihop finns ju alltid kvar. Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

 
My

My

24 juni 2010 21:21

Läste allt nu, o det finns inga ord som kan fylla det tomrum du känner nu utan bara tröstande ord! Jag vet precis hur det känns, varit med om det själv! Stor kram till dig! /M

http://www.stuterijewa.se

 
Birgitta

Birgitta

25 juni 2010 17:38

Hoppas du har haft en bra midsommarafton trots din sorgliga vecka.
Mången kram B

http://www.lundin.dinstudio.se

 
Ann

Ann

25 juni 2010 22:49

Och jag hoppas du haft en härlig midsommar ändå... kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

 
Stina

Stina

26 juni 2010 08:26

Ylle, jag saknar ord och vet inte riktigt vad jag ska säga ...
Jag tänker på dig, känner med dig och kramar om dig !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards