Alla inlägg under juni 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 3 juni 2009 15:07

Min päls växer som ogräs, säger matte!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 juni 2009 10:24

Igår skulle det visst bli den sista varma dagen på ett tag, så jag beslutade mig för att bada Meya.


Mig veterligen har hon aldrig badat, hon har däremot tyckt att vattenstrålen som blir när jag fyller på drickakaret varit rätt läskig...


Sagt och gjort. Duschade försiktigt en bit ifrån. Meya uppvisade ren och skär fasa. VAD är detta? Med rullande ögon studsade hon hit och dit och ville inte alls vara med. Det gick inte att närma sig med vattnet.


"Det här går nog inte..." suckade jag för mig själv. Men så ryckte jag upp mig och sa (ja, jag talar mycket med mig själv!) -"Det finns inget som heter DET GÅR INTE, det är bara tid och tålamod och vänlighet som hjälper.."


Efter en liten stund blev hon ändå nyfiken, eftersom jag stod en bit ifrån och spolade och inte låtsades om henne. Hon kom fram och ville prova vattnet med mulen. Så lekte vi ett tag,  jag provade liksom i förbigående att spola litet på ena hoven, och vips - på ungefär fem minuter förvandlades hon från en eldsprutande skräckslagen drake till en njutande vattennymf!


Sen var det grönt ljus, jag schamponerade och sköljde, och Meya stod som en staty hela tiden! Den här lilla ponnyflickan gör mig stum av förvåning, hon är så KLOK, förstår snabbt vad som är farligt eller inte.


Det känns som en sådan förmån att få ha ponnyflickorna så här från början av deras liv. Med en trygg föltid och rätt handhavande från stoägarna, så är det nu mitt ansvar att fortsätta bygga på deras självförtroende och tillit till människor. Vilken ära! Jag hoppas att jag alltid klarar att leva upp till det ansvaret!    


Nedan ser ni hur GLAD Meya blev när hon var nybadad och fick springa på gräsbanan för att torka.


Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 juni 2009 08:08


-och en blygsam ägare till Nyponros, ser rätt skrytsamt ut? foto Gitte R

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 juni 2009 08:01

Här Här en bild till på welsh mountainstona Ekbäckens Jade och Pärlan, väntandes på att få komma in i ringen.


Nedan har vi Exzentrics Narciss (skimmel) och Exzentrics Niagara. Niagara är helsyskon till Nyponros, ett år äldre bara. Ovan ser vi tvååriga Salstas Silver Bell i full fart på banan.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 juni 2009 06:35

För allt beröm och alla vackra ord!!!!  Jag böjer mitt huvud med stolthetens rodnad på mina kinder...


Nu är ju berömmet främst riktat till den lilla ponnyn, vars uppfödare Marie och mor Ekbäckens Nypon och far Ekbäckens Savoy åstadkommit det lilla underverket. Sen tillkommer en stor del också den otroligt duktiga visaren Agneta, som lockade fram Nyponros´fina rörelser och HANN MED i traven... Själv gör jag bara mitt bästa för att förvalta denna ädelsten som kommit i min vård.


Här en härlig bild tagen av Elisabeth Rudbeck (Salsta stuteri)


Ja Johanna och Annika, ni skulle allt sitta illa till om Nyponros PLÖTSLIGT FÖRSVANN UR HAGEN

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 juni 2009 15:14

-möttes Exzentrics Nyponros och Salstas Silver Bell. Så här fin var Silver Bell (hon fick 39 poäng)  Vilken duktig ung visare!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 juni 2009 15:10

Ovan fyra söta flickor, Ekbäckens Jade och Pärlan ( Laeryds Quinsess) väntar på sin tur i ringen. Visade av My Wester med kompis.

Nedan två fina rumpor, tillhörande Exzentrics Narciss och dito Niagara...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 juni 2009 08:04

Så här sade domaren:


Välutvecklad harmonisk feminin. Vackert huvud, väl ansatt hals, gott djup,
vacker överlinje, välutvecklat bakparti. Välbenad från sidan, nöjaktigt
korrekt. Energisk vägvinnande skritt. Taktmässig bogfri trav, ngt markbunden bak.

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards