Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 juni 2009 14:12

Förlåt mig, husse å lille hund å ÄlsklingsVhiskur, men den här gossen - det sa bara KLICK!  Jäss ajm in luvv!!!!!!!!!!!!


Han är hingst av rasen dartmoor, hans namn är ALFRED RD och han är bara helt underbart ljuvligt vacker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Han är vackert brun, har en man och svans och pannlugg av Guds nåde, och hans UPPSYN är - SE PÅ MIG, HÄR ÄR JAG


Jag såg, jag föll, jag är hopplöst förälskad!


Kan man tänka sig nån typ av "cross-over" som är så populärt inom matlagningskonsten idag? Welsh mountain - dartmoor....?


Nu kommer Marie att gräla på mig. F´låt mina orena tankar. Men........



Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 juni 2009 10:22

Här är Lasse med syskonen Ekbäckens Saraband och Ekbäckens Spjuver. Han fick i alla fall blå rosett och 39 poäng, DET kommer jag ihåg...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 juni 2009 10:17

Min bästa kompis Vivis vackra welsh mountainsto Ekbäckens Saraband blev BIR welsh mountain. Varför kommer jag inte ihåg någon poäng alls? Det måste bero på att jag inte åt ett smack på hela dagen...  har svårt för det när det är tävling på gång.....


Hon visades även hon av duktiga Marika.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 juni 2009 10:15

Meyas halvbror Menou L var också där. De har samma mamma, Mynta, men han är e. Vandra Santos och Meya e. Ekbäckens Jack Frost.


En läcker liten kille!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 juni 2009 10:05

Maries Narciss fick blågul rosett och blev BIR Unghäst Welsh Mountain. Grattis säger lillasyster Exzentrics Nyponros med matte!  De hängde kvar länge i BIS-ringen också!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 juni 2009 08:59

Utställningens Best In Show blev välförtjänt det vackra tvåriga dartmoorstoet Stjärnsunds Melrose! Hon fick  43 poäng och visades mycket skickligt av sin uppfödare, Maria Zahlander. Hon blev dessutom Bästa Roslagsuppfödda ponny, BIR unghästchampion...


Här är Stjärnsunds Eileen, BIR dartmoor (belönad med 42 poäng, hennes föl Stjärnsunds Jimmy fick 40 poäng)  med "lillmatte", Frida Zahlander.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 8 juni 2009 08:55

Jag måste bara tipsa er om att gå in på Aramis blogg. Där finns ett videoklipp från en dressyrritt som är något utöver det vanliga... litet mörk och amatörmässigt filmad, men vilka gångarter den hästen uppvisar, och vilken mjuk och vacker uppvisning....      poetry in motion!

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards