Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 14 juni 2009 20:06

Det har regnat i två dygn nu. Visst tål hästar litet regn. Visst ÖVERLEVER de även större regnmängder... men...


Jag är en blöthjärtad hönsmamma och står således inte ut med att se mina gullpussmular stå i plus åtta grader, kraftiga vindbyar och hällande regn, timme efter timme....


Så nattetid blev det boxvila igen. Morgon: regntäcken på! Mitt på dan: regntäcken av och boxvila igen, efter ett par timmars intensivt betande på ny hagdel med massor av bete...   eftersom regntäckena var helt blöta på utsidan så hängdes de in i mitt högt uppskattade, varma pannrum för torkning...  Sena em ut igen, denna gång utsatt för vädrets makter eftersom regntäckena ännu inte torkat. Bete igen. Efter ett par timmars bete fick helt genomblöta hästar komma in. Fleecepyjamaser på. Efter ett par timmar, av med pyjamaserna och nu var alla tre hästarna helt torra. Men det blir till att sova inne i torra boxarna i natt igen.


Det känns ganska skönt att ha tak över huvudet till hästarna, när det är sånt här väder.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 14 juni 2009 09:30

Lilla Vendela är alltid full med busminer och funderingar.

Hon gillar att rida, här med russet Diva över bommar.


Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards