Alla inlägg under juni 2008

Av Alpackaprinsarnas blogg - 3 juni 2008 07:14

-bara genom att öppna grinden till beteshagen! Lyckliga hästar bockar och hoppar runt. Och det händer varenda dag!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 juni 2008 14:51

Nyponros: När man nu är ett sånt här litet energiknippe som jag, så är det roligaste jag vet att springa!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 juni 2008 14:50

Nyponros: Medan de andra ägnar sig åt att stoppa magarna fulla, tar jag mina små spurtrundor. Man måste ju hålla sig i form!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 juni 2008 14:11

Cinnamon: Ja äntligen får jag också gå ner på betet! Det var på tiden! Matte säger dessutom att det där "bantandet" på det nerbetade visst verkar ge mig MER fettbildande protein än att gå på det mer uppvuxna betet....

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 juni 2008 14:10

Nyponros: När matte ropar "hääääääästarna!" så vet vi att det är dags för - mumsfilibabba - BETE! Och vem kommer först?

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 juni 2008 20:28

Den som till äventyrs trodde att hästhållningen var arbetsfri och okomplicerad under sommaren, får nog tänka om. I alla fall om man vill göra tillvaron dräglig för sina hästar. Speciellt när det är en sån här värmebölja, innebär det rätt mycket jobb kring hästarna.


Eller vad säger ni om:

morgon   fodring, några små högar hösilage, jag är försiktig med betet

              utmockning av lösdriftsstallet (de lägger alltid några högar inne)

              kontroll av vattenbaljorna

              kontroll av hästarna, kratsa ur hovar och visitera

              på med flugmasker

              spraya med flugspray, smörj vita mular med Helosan sol

            

mitt på dagen   spolning av benen med vatten (när det är så här hett)

                          utsläpp på bete några timmar

                         ev mockning (efter förmiddagssiestan)

          

sen em    utfösning från betet

                kontroll av vattenbaljorna

                borsta av varje häst, visistering igen

                ev träning av häst/ar


kväll        av med flugmasker

               spraya med flugspray

                kvällsfodra med litet hösilage

                mocka i stallet igen


Men vad gör man inte för sina älskade hästar?

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 juni 2008 14:06

Vhiskur: Hmmm, man vill ju inte bli anklagad för att vara en snuskgubbe, men - mums!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 juni 2008 08:53

Cinnamon: Jag fick bara en 7:a på traven, sanningen var den att jag var litet trött och inte visade mitt bästa trav. Men det ska vi slipa på till nästa gång. Marika gjorde i alla fall SITT bästa, vad hon sprang denna dag!

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards