Alla inlägg den 27 juni 2008

Av Alpackaprinsarnas blogg - 27 juni 2008 21:29

Du som någonsin har badat Din häst vet förstås vad som hände fem minuter efter det att Rosenflickan var återbördad till "normalhagen"...?


Givetvis rullade hon sig i värsta jordhögen. Jag besparar er bilder.

Ingen häst vill vara helt ren!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 27 juni 2008 15:18

Hela den rävröda ponnyn glänste som en nyputsad kopparkastrull efter badet. För säkerhets skull fick hon gå "på tork" i gräshagen där det inte finns jord eller sandhögar att rulla sig i....

Av Alpackaprinsarnas blogg - 27 juni 2008 15:15

Nyponros har varit rätt skeptisk till hov- och benduschandet med kallslangen. Hon har gått med på det, men inte utan misstro och litet protest. Så jag förväntade mig en del krångel vid duschandet av HELA kroppen idag...


Men - när rosenbarnet kände hur skönt det var med det ljumma vattnet så blev hon helt förtjust och stod stilla som ett tänt ljus.


Det var bara att schamponera och skölja av hjärtans lust. Förresten - hur kommer det sig att jag, när jag badar häst - eller hund - blir mest genomblöt  själv?  Nåja, när jag målar så hamnar största delen av färgen på mina kläder också. Det måste vara nåt genetiskt?

Av Alpackaprinsarnas blogg - 27 juni 2008 15:12

Det började bli baddags! Och vad kan vara lämpligare än en dag då solen steker och det är cirka 25 grader (i skuggan)?


Vad gör man när man inte har någon duschspilta eller lämplig duschplats överhuvudtaget? Och när man bor på en kullig skogstomt där allt går upp och ner och det inte finns något lämpligt badställe för häst?


Jo, man hittar två något så när lämpliga träd och binder den stackars lilla ponnyn där! Så här:


Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards