Alla inlägg den 4 juni 2008

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 juni 2008 05:45

Nyponros: Ja åsså var det dags att åka i den där lådan igen

Idag tyckte jag att det var onödigt, men matte tjatade, så jag gick väl in då Annars hade jag förstås hellre lodat runt på betet


Men det är ju ett fint stall därborta

STORA boxar och trevliga grannar att småprata med

Och så är det ljuvligt svalt i denna hetta!


Matte säger att jag uppför mig så otroligt väl när jag är borta

Ja sanningen är ju den att jag vill visa mig från min bästa sida

Sådär inför främlingar och snygga hästgossar


När jag kom in på löshoppningsbanan visste jag precis vad det gick ut på!

Jag racade runt så snabbt så morsan hann inte med att ta nån bild

Var det inte Täby galopp det här?


Skitkul

Sanden yrde

Och jag låg i kurvorna, så snabb var jag - som vinden!


Ett litet hinder här och där

klippte jag i farten

Det var väl inget att tala om?


Efteråt fick jag beröm

Man sa att jag minsann var en naturbegåvning

Och att jag gillade löshoppning

Tacka för det!

Men varför höjde ni inte hindren?

Jag kan ju hoppa hur högt som helst!



Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 juni 2008 05:45

Cinnamon: BETE - mums!

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards