Direktlänk till inlägg 5 juli 2011

Världens bästa Matilda!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 5 juli 2011 19:08

  Igår åkte jag med vår underbara veterinär Matilda till vackra Väringsö i skärgården. Hon skulle kolla upp några hästar och jag skulle ta bilder. Jag har alltid varit mkt intresserad av veterinära frågor, sitter gärna klistrad vid veterinärprogram på Animal Planet. Jag skulle ha blivit veterinär, om det inte varit så att jag fasade för avlivningar..


  Vi fick skjuts med hästägaren Lisbeth i en superspeedig båt. Häftigt!


  Den vackra gamla gården från 1700-talet var helt fantastisk. På gårdsplanen samsades hästar, hundar och höns... och människor förstås!


  Kolla bara in den gamla toalettbyggnaden! Jag älskar gamla hus!


  Matilda är en mycket engagerad och kunnig veterinär och hon handskas lika suveränt med både människor och djur. Mina djur har alltid älskat henne, även om hon ger dem sprutor och sånt. Enda felet är att hon är så populär så hon är rätt svår att få tag på.... Det skulle gå att klona henne!

  Den här islandshästen hade fina tänder..

 
 
kicki

kicki

5 juli 2011 20:56

å det verkade vara en härlig utflykt...bortsett från båtturen..en sådan liten båt går jag icke i.
men mysigt såg det ut!

http://kaa.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

6 juli 2011 09:44

Inte SÅ liten var den.... fast jämfört med silja och viking så...

 
Kim

Kim

5 juli 2011 23:47

Va spännande och skoj att få hänga med, det hade jag också gillat.

Själv är jag alldeles för HS för att kunna klara av att vara Vet. ;D

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

6 juli 2011 09:44

Ja det är väl samma egenskaper som gjorde att jag aldrig satsade på det.... Men intresset hänger kvar!

 
Emily

Emily

6 juli 2011 10:18

Hopplösa människa, jag har jagat henne i flera dagar. En assistent skulle hon ha, så det blev lite ordning på bokningarna!

Och du, hundvalp var fel, men väl ngt litet som sprattlar...

http://gandalf268.se

Alpackaprinsarnas blogg

7 juli 2011 10:18

Ja, det är det som är negativt med henne - oåtkomlig var namnet. Visst skulle hon ha en assistent!
Hundvalp. jag skojade bara. Anar nog vad det kan vara... håller tummarna!

 
Stina

Stina

7 juli 2011 08:23

För min del var det alla studier som gjorde at jag inte satsade på vetyrket ... jag var lite åt det lata hållet som ung *s*

http://billiejean.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

7 juli 2011 10:19

Gemensamma intressen alltså!!
Det är förstås många års studier... *s*

 
Emily

Emily

7 juli 2011 10:26

Nu har jag äntligen fått tag på henne iaf ;)

Och nu är det inte så hemligt längre (svårt att dölja ;)

Om allt går som det ska får vi en liten stalledräng runt den 4 december =)

kram!

http://gandalf268.se

Alpackaprinsarnas blogg

7 juli 2011 19:15

Anade det! Så roligt!!!!!

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

7 juli 2011 18:45

Vilket trevligt litet reportage! Vilken underbar miljö och vackra byggnader! GLAD SOMMAR :o)

http://aramise.bloggagratis.se

Alpackaprinsarnas blogg

7 juli 2011 19:14

Tack det samma!

 
Viveca

Viveca

9 juli 2011 02:57

Vad roligt att få följa med veterinären. Min ena dotter ville bli veterinär, men ångrade sig när hon insåg att det kunde bli lite blod och sprutor inblandade;) Själv hade jag gärna sadlat om till veterinärassistent eller djursjukvårdare:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

 
Ann

Ann

9 juli 2011 09:01

Så fint!
Själv var jag som Stina... studier var inte min högsta prio..! :)
Fast nu har jag ju snart lyckats både plugga upp mina ämnen och 3.5 år på universitet! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

10 juli 2011 13:06

Du är jätteduktig! Inte minst med tanke på allt annat du hinner!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards