Alla inlägg under maj 2009

Av Alpackaprinsarnas blogg - 5 maj 2009 14:55

http://www.youtube.com/watch?v=rWUmyXknwpc


Jag är en ganska "blue" människa, och gillar sentimentala låtar. Lyssna på den här. Älskar också bilderna som lagts till här!  Lyssna, se och njut!

De här bilderna är cirka tjugo år gamla, och togs av Erik Bjerke.

Jag badar med nordsvenska stoet Moa, och Martin Bjerke med Moas mor Eurita. De hästarna hade vi i exakt tjugo år, mellan 74 och 94. (Eurita *62 - 83, Moa *76 - 94)


  Det är minsann många år och ett antal kilon sedan...  suck.....

Av Alpackaprinsarnas blogg - 5 maj 2009 10:47

Alltså!  Skrämmande var ordet!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 3 maj 2009 18:58

De vanliga flyveils och vanliga flughuvor utan öron är inte optimala. Varken yvig man eller de nämnda huvorna skyddar mot de otäcka små knotten som biter och suger blod i hästarnas öron, och gör dem galna.


Man måste ha huvor med ÖRON på. Dessutom vill hästarna ha huvor där tyget inte klistrar intill huvudet och irriterar ögonen. Den enda huva jag hittat på marknaden som fungerar extremt bra, är Hööks blåa. Nätet är formsytt och rätt styvt, och sitter väl ut bort från ögonregionen.


Mina hästar älskar sina blå huvor och köar varje morgon för att få dem på sig när det är flug- och knottväder!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 3 maj 2009 16:56

Nyponros ser plötsligt väldigt vuxen ut i sitt träns, tycker matte.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 3 maj 2009 10:10

 

Duktiga vännen Agneta har lovat att visa Nyponros och kom över igår för att träna litet. Nyponros har just vant sig vid att ha bett och nosgrimma, och är ju en mycket speciell dam med bestämda åsikter. Eftersom hon nästan uteslutande hanteras av matte, och vi bara tränat skritt, vändning och uppställning, så strulade hon förstås litet först i traven. Men Agneta är duktig och både bestämd och mjuk på en gång, så efter några gånger blev det riktigt bra!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 3 maj 2009 07:58

Här porträtt på min (enda) brorson Felix, 15. Visst är han söt! (Förlåt mig F, jag VET att man inte vill bli kallad söt när man är 15 och kille....)

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards