Alla inlägg den 25 april 2008

Av Alpackaprinsarnas blogg - 25 april 2008 21:38

Idag har vi mest hängt i hagen. Det var hett som på sommaren och matte bara hostade. Vad skönt det är att kunna gå in i skuggan i stallet en stund när solen gassar som mest!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 25 april 2008 21:37

Cinnamon: Om ni trodde att Is bara kunde KLIVA över bommarna så vill jag visa en bild här, där man ser att hon minsann kan hoppa hon också!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 25 april 2008 10:21

Isak (morgan x new forest, samma mamma som Is) hoppar med lätthet alla höjder. Under tiden som han tittar på blommorna kring ridbanan!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 25 april 2008 10:17

Här ser vi en av deltagarna, Is (morgan x new forest) som testar bommarna med matte Sofi. Snygga kliv, båda två!


Av Alpackaprinsarnas blogg - 25 april 2008 08:03

Nyponros:  Och vad tror ni att jag gjorde då, när matte åkte iväg med min kompis igår? Hon hade stängt in mig i boxen med en stor hög hösilage och sagt att jag skulle vara lugn, hon tänkte minsann komma tillbaka.


Och vad gjorde jag då? Jo, åt en smula och sen lade jag mig ner och sov! När matte kom hem efter fyra timmar så hoppade jag yrvaken upp med halm i håret, och matte såg flera avtryck i halmen där jag knoppat in.


Hon var helt överväldigad och gav mig massor av beröm, vadå - för att jag SOV? Vad trodde hon då , att jag skulle riva stallet?  *fnys*

Av Alpackaprinsarnas blogg - 25 april 2008 07:47

Cinnamon:  Du skulle ha sett vad fint Samba hoppar! Men så har hon ju också tränat några gånger på det här...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 25 april 2008 07:38

Cinnamon: Du kanske tycker att vi bara skriver om oss själva hela tiden? Nå, det finns ju inte så mycket annat att skriva om, vi är ju mesta tiden i vår hage och äter och fundilerar. Matte kan vi förstås inte skriva så mycket om, hon censurerar ju våra inlägg eftersom hon måste skriva ut dem.


Men nu ska jag berätta litet om de andra hästar jag mötte där vid löshoppningen.Förresten kan ni läsare väl gott lägga in nåt ord nån gång, det är ruskigt tomt här på kommentarer!


Här är en liten otroligt vacker ponny, stoet Samba (Ekbäckens Saraband) som var med och hoppade. Och som hon hoppade! Hon är av samma sort som vi, alltså en welsh mountain. Hon fick låna min grimma, och visst passar hon också i lila! Samba är 4 år och fick förra året 41 poäng och diplom då hon premierades, så hon är även officiellt en skönhetsdrottning...

I bakgrunden ser Du några av tanterna i Löshoppningsklubben.

Av Alpackaprinsarnas blogg - 25 april 2008 07:33

Nyponros: SHIT!  Ska den där islandsgubben komma hit igen, han som var så dum och jagade mig i november när jag kom.....


Han kan väl stanna därborta där han trivs så bra? Här på bilden ser det ju idylliskt ut, men bara några timmar senare var det jakt på liv och död...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards