Alla inlägg den 26 september 2011

Av Alpackaprinsarnas blogg - 26 september 2011 14:27

Igår ringde grannen: "Dina pojkar är nere hos oss....." 

P A N I K!


Jag min dummer lät dem gå i den provisoriska inhägnaden med orange plastfårnät utan tillsyn....  och på nåt sätt tog de sig ut, man kan inte se hur, för staketet stod intakt när jag kom ner!


Sån tur att man har påpassliga grannar! Som t o m är coola nog att fotografera!

  Här var det spännande att gå...


  Jag har ju tränat pojkarna mycket på mitt lockrop, och nu fick jag verkligen chansen att plustesta det...              "OJ, matte ropar visst"


  Och med godishinken var det inte så svårt att få dem på den rätta vägen igen, dvs tillbaka till hagen!  (Kanske var det här ett sätt för dem att meddela att de gärna går på fler utflykter?)


Peter Nordahl både stoppade utflykten och tog bilderna. Tack Peter! Vem vet hur det hade kunnat gå annars...?

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards