Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

Härliga höstsolshelg! Och alpackapromenad!

Av Alpackaprinsarnas blogg - 24 oktober 2011 11:43

När höstsolen gassade ner på oss för fullt, tog jag mina prinsar på promenad. Inspirerad av Nadine, som alltid går ensam med sina tre alpackapojkar, tänkte jag, "kan hon så kan väl jag"...  och så BRA det gick!


 


De litar fullt på mig nu, och går så följsamt. Vi har varit ute flera gånger, och killarna tycker att det är jättespännande att få komma ut ur hagen. Husse tog fram kameran och knäppte några bilder av oss...

   

 
 
Kim

Kim

24 oktober 2011 16:47

Så mysigt det ser ut!
Tänk va långt ni kommit!

http://varmt.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

24 oktober 2011 20:18

Vem trodde det här för ett år sedan? Eller för den delen, för en månad sedan? jag bara njuter!

 
Kicki

Kicki

24 oktober 2011 16:57

åh! läckert!

http://kaa.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

24 oktober 2011 20:17

Mina prinsar fyller mitt hjärta med kärlek! Och lugn!

 
Mita

Mita

24 oktober 2011 17:59

Ser ju urläckert ut att gå med tre packor i koppel =)

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

24 oktober 2011 20:17

Det är rent magiskt!

 
Ann-Britt

Ann-Britt

24 oktober 2011 18:27

Fantastiskt! Det ser väldigt fint och harmoniskt ut. Så fint det blev nu i bloggen med större bilder. Din var första bloggen jag var inne på sedan de bytt utseende.

http://www.gustavsborgpre.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

24 oktober 2011 20:16

Ja, harmonin känns ända ut i fingerspetsarna!

 
Katarina

Katarina

24 oktober 2011 23:21

härliga killar du har! Ser så mysigt ut!

http://www.karoscorner.blogspot.com

 
Viveca

Viveca

25 oktober 2011 15:29

Duktiga ni! Ibland måste man bara våga testa och så underbart när allt går så bra:) Bra grundat Ylle!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Alpackaprinsarnas blogg

26 oktober 2011 08:57

Jag är så glad! Men som jag brukar säga - jag hade nog kunnat tämja ett gäng vildhästar om jag hade lagt ner samma tid på det..... trägen och tålamodet vinner!

 
Ingen bild

Kristina V

26 oktober 2011 12:50

Helt underbara foton på dina söt djur! Men jag har nu upptäckt att det spelar nog egentligen ingen roll hur hur bra ett foto är, deras utstrålning fångas inte på fotot. Måste bara berätta att jag nu sett alpackor "live"...och att det var först DÅ som jag förstod varför man skaffar alpackor istället för nya hästar!
Var ute och åkte bil efter en mindre väg, och helt plötsligt fanns en hage vid vägen med alpackor. Stannade bilen och pratade med dem, och de kom till mig *lite nyfiket avvaktande*. Okej, kanske de tyckte jag stod på betryggande avstånd med vägdiket mellan oss...Eller så var de vana med "jollrigt-pratande-tanter" som stannade för att hälsa på dem ;-)
Hur som helst, deras utstrålning var fantastiskt! Skulle nästan kunna jämföra dem i sättet att vara som rådjuren (som brukar finnas här hemma), men utseendet ...tja...lite mer "ulligare" ;-)
Jag är iallafall glad att jag äntligen träffat alpackor!

Alpackaprinsarnas blogg

26 oktober 2011 15:56

Vilket härligt möte!
Och ja, jag håller med, inget foto i världen kan återge den speciella utstrålning som alpackor har!

Visst kommer de fram, de är otroligt nyfikna djur, men minsta konstighet (oljud, försök att klappa e dyl) från vår sida så sticker de undan. Kul att du fick uppleva alpackor "live" - kan rekommenderas!

 
Ann-Louise

Ann-Louise

27 oktober 2011 07:07

Stiligt! Vilka fina bilder och så roligt att det går så bra.
(Träffade dina trevliga morgan-vänner när jag var på Seglinge. Jättekul, men jag saknade dig. :-) )

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Gitte

Gitte

27 oktober 2011 21:04

Wow, ser helt fantastiskt ut. Vad duktiga ni är :)

http://www.nissebus.bloggagratis.se

Alpackaprinsarnas blogg

29 oktober 2011 12:27

Jag skickar berömmet vidare till pojkarna!!!

 
Magda

Magda

29 oktober 2011 22:45

Åååh vad duktiga ni är! Ser härligt ut.

http://www.descarada-de-fenix.blogspot.com

 
Ingen bild

Anni

30 oktober 2011 20:12

Jag tror dina alpackor skulle uppskatta en tur utanför hagen...ta dem på lite längre turer..(ser ut att vara stängsel överallt ju...)

Alpackaprinsarnas blogg

31 oktober 2011 09:04

När man går med alla tre i början, så är det klokt att hålla sig innanför om inte alpackasäkra, så ändock stängsel!

 
Ann-Louise

Ann-Louise

9 november 2011 08:48

Åhhh så mysigt och härligt! Ni ser ut att ha det alldeles fantastiskt tillsammans, du och dina alpackapojkar!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Alpackaprinsarnas blogg

9 november 2011 16:24

Själarnas gemenskap!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alpackaprinsarnas blogg - 6 januari 2012 09:10

Det började kännas väldigt inaktuellt att kalla sig "ponnyflickornas blogg", så nu har vi bytt adress till http://Alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se   Nytt år och nya tag, välkomna till nya bloggadressen! ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 4 januari 2012 17:41

I stormen Elin ramlade en björk ner över vår elledning. Turligt nog blev vi inte utan ström, men ledningen hängde nära marken och elstolpen lutade betänkligt, staget hade dragits upp ur marken.       Jag felanmälde på em och nästa morgon sto...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 2 januari 2012 15:48


När helgångesten släppt är det lättare att andas, inte minst med de ljusare tiderna i sikte... Theo önskar My Gott Nytt!    ...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 1 januari 2012 12:29

Det blev inget gott slut igår. Några galningar i närheten smällde av ett hundratals bomber före och efter midnatt... Det var en klar och kall natt och därför hördes alla ljud otroligt väl. Jag vakade stundtals nere hos alpackaprinsarna, men som tur v...

Av Alpackaprinsarnas blogg - 31 december 2011 16:18

Så mycket snurrar runt i huvudet på mig, nuförtiden när allt egentligen har lugnat ner sig så till den grad. Kanske är det just då man får tiden att tänka?  När det gamla året lider mot sitt slut kan man ju alltid hoppas på det nya, även om Mayafol...

Presentation

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards